13/9/2022
Update registratieformulier woon- en energievragen registreren

Om de acties en dienstverlening aan het woonloket te registreren, biedt SOLVA zoals eerder gemeld naast WOONSOFT nog een tweede mogelijkheid van registreren aan: een handige spreadsheet, speciaal voor de woondiensten ontwikkeld door ons team. 

De informatie die je verzamelt door het registreren en bundelen van de belangrijkste vragen aan je loket, kan helpen bij het opstellen van enkele standaard antwoorden. Dat komt de kwaliteit en snelheid van de dienstverlening aan je loket ten goede. 
 
Timing: bezorg de gegevens voor de periode juli, augustus en september 2022 vóór 15 oktober aan je adviseur.

Woon- en energievragen registreren

In de vernieuwde spreadsheet op ons deelplatform registreer je met gemak alle woon- en energievragen. Het is raadzaam dat elke medewerker het document bijhoudt. Centraliseer de gegevens dan per kwartaal in een algemeen bestand en bezorg dit 4 keer per jaar aan de adviseur lokaal woon- enenergiebeleid of clustercoördinator.

Update van het registratieformulier

In de nieuwe spreadsheet zijn Mijn VerbouwPremie en Mijn VerbouwLening opgenomen. Premies en leningen staan op een afzonderlijk tabblad, gerangschikt volgens uitbetalende instantie zonder onderscheid tussen energie en wonen. Het meldpunt discriminatie is van een apart tabblad verhuis naar het tabblad wonen. Tot slot geeft het tabblad energie meer aandacht aan renovatie- en energieadvies.

Spreadsheet of woonsoft?

Je kan enkel met de spreadsheet werken, enkel met woonsoft, met de twee of met je eigen systeem. De keuze is helemaal aan jou. Werk je met woonsoft, dan hoef je niets door te sturen. We kunnen dan zelf een rapport trekken uit het programma. Heb je nog vragen? Contacteer je adviseur. Die staat je bij met raad en daad.