Maak kennis met de Renovatiecoach

20/03/2024
Wonen

Een renovatievraagstuk oplossen is verre van evident. Het begint al bij het bepalen wat je moet aanpakken: Ga je voor nieuwe ramen? Of is een nieuw dak een grotere prioriteit? Leg je dan misschien tóch beter ook die zonnepanelen? Eenmaal je daaruit bent, staat de volgende hoofdbreker klaar: hoe begin je eraan? Je moet je weg vinden tussen een groot aanbod van aannemers. En hoe vergelijk je offertes als je niet weet waar je op moet letten? Mensen uit kwetsbare situaties staan daarbij dan ook nog eens voor een enorme financiële uitdaging. Om hen te ondersteunen, heeft SOLVA de Renovatiecoach. Maak kennis met Pieter, SOLVA’s Renovatiecoach, en zijn manier van werken.

Met meer dan 10 jaar ervaring in bouw en wonen trekt Pieter de regio rond om cliënten gratis advies te geven over de renovatie van hun woning. “Een van de belangrijkste punten binnen deze job is dat ik volledig neutraal advies geef”, zegt hijzelf wanneer we hem vragen waarom hij voor deze job koos. “Ik hang op geen enkele manier vast aan bepaalde aannemers of een te behalen target. Daardoor kan ik steeds volledig onafhankelijk advies geven in het belang van de kandidaat verbouwer.” Ondertussen behandelde SOLVA’S Renovatiecoach al meer dan 250 dossiers.

Advies aan huis

Na een verkennend telefonisch gesprek gaat de Renovatiecoach langs bij de cliënt. Zoals een garagist een nazicht doet bij een wagen, doet de Renovatiecoach dat bij een huis. Van boven tot onder bekijkt hij het huis en legt hij de pijnpunten bloot. Onze Renovatiecoach zit samen met de cliënten en geeft hen een helder verslag over wat ze het beste aanpakken en wat het meest dringend is. Meestal stopt de begeleiding daar en gaan de verbouwers dan zelf aan de slag. Maar soms gaat de begeleiding nog een stap verder.

Renovatiebegeleiding

Als de cliënten dat wensen, begeleidt onze Renovatiecoach hen verder. Dan hebben de verbouwers gekozen wat ze gaan aanpakken en loopt er een kredietaanvraag, al dan niet bij het Energiehuis. De Renovatiecoach vraagt dan offertes aan bij aannemers, analyseert ze samen met de cliënt en bevestigt ze eventueel. In geval van problemen blijft de Renovatiecoach het aanspreekpunt voor beide partijen, en na de werken gaat hij na of alles goed is verlopen.

Je kan de Renovatiecoach bereiken via renovatiecoach@so-lva.be.

 

Gerelateerde artikelen