Moet ik zelf een bestek publiceren?
Nee. Gestroomd.be werkt met raamovereenkomsten, dus jij hoeft geen aparte aanbesteding te organiseren.
Vind het antwoord op je vraag via de FAQ rubriek op https://gestroomd.be/faq/
Ook in de lijst hieronder
vind je misschien het antwoord op je vraag.
Indien je het antwoord toch niet kan vinden, contacteer ons
Nee. Gestroomd.be werkt met raamovereenkomsten, dus jij hoeft geen aparte aanbesteding te organiseren.
Ja. Het aanbod omvat elektrische fietsen, scooters, rolstoelvoertuigen, veegwagens en meer.
De korting varieert van 2,5% tot 40%, afhankelijk van het type voertuig en leverancier.
Gestroomd.be rekent bij lokale besturen een commissie aan per verkocht voertuig, die de administratieve kost vertegenwoordigt voor de organisatie van het kaderbestek en de adviesverlening aan lokale besturen. Check op de website bij ‘commissies’ welk bedrag zal gehanteerd worden door Gestroomd.be om van deze dienstverlening te kunnen gebruikmaken.
Bij Juridische info vind je alle officiële documenten terug zoals gunning, gunningsverslag en tal van handige sjablonen.
Voor wat betreft de voertuigen zelf kan je die richten aan de leverancier. Voor wat betreft de commissie voor de aankoopcentrale kan je de bestelbon richten aan Intercommunale.
Een afzonderlijke factuur voor OCMW, stad, AGB, etc. is zeker mogelijk. Wel tijdig aangeven bij de leverancier is de boodschap, samen met de bestelbon, zodat daar achteraf geen correcties op moeten gebeuren. Als jullie aparte bestelbonnen opmaken, dan kan de facturatie ook eenvoudig apart gehouden worden.
De aankoopcentrale voor duurzame voertuigen heeft voornamelijk een elektrisch aanbod, maar voor grotere voertuigen is er ook nog een aanbod met CNG-voertuigen.
Alle voertuigen kunnen bekeken worden via de website www.gestroomd.be. De inloggegevens zijn User: SOLVA, Wachtwoord: gestroomd4SOLVA. Wanneer je ons een fiche van een voertuig bezorgt, dan laten wij daar een offerte voor opmaken. Als er vragen zouden zijn, dan heeft de aankoopcentrale ook een persoon in dienst die het aanbod goed kent.
Bij de aankoop via de aankoopcentrale kan het lokaal bestuur zelf kiezen via welke lokale dealer de levering verloopt. Dat is dus perfect mogelijk en zelfs de bedoeling binnen de aankoopcentrale zodat de service lokaal blijft en enkel de aankoop via de grotere samenwerking verloopt.
De aankoopcentrale gaat niet gepaard met een verplicht aandeelhouderschap van de streekintercommunales. De financiering van de aankoopcentrale verloopt via een commissie per aangekocht voertuig.
Maatschappelijke zetel en correspondentieadres:
Gentsesteenweg 1B
9520 Sint-Lievens-Houtem
BE 0200.305.493
Tel. SOLVA: 053/64 65 20
Tel. Energiehuis SOLVA: 053/411 114
2025 © SOLVA. All Rights Reserved.
Op maat gemaakt door Conversal